
Conferència inaugural en el marc de les Jornades d’Innovació Educa-TIC-va organitzades per la Facultat de Magisteri de la Universitat de València.
Abstract:
Les tecnologies s’han incorporat, en els últims anys, amb diferent nivell d’intensitat però d’una manera prou generalitzada en els processos d’ensenyament-aprenentatge dels diferents nivells educatius. En aquest sentit, el paper del professorat és clau per a ajudar a l’estudiantat, mitjançant les TIC, a assolir i desenvolupar les competències necessàries en un món que cada vegada és més digital. Partint d’un treball previ, realitzat juntament amb els col·legues Linda Casteñeda i Jordi Adell (2018a i 2018b), en el que s’analitzen les competències docents per a un món digital, en aquesta sessió es plantegen (1) exemples concrets d’ús de les TIC en cadascuna de les àrees d’aquest model, així com (2) propostes de l’ús de la tecnologia en la formació de mestres, per a un aprenentatge actiu i col·laboratiu.
Comentarios